Colònia Sedó i Vapor Aymerich de Terrassa.


Us penjo els links de la Colònia Sedó d'Esparraguera i del Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa (antiga fàbrica tèxtil Aymerich) per tal que, si voleu, pogueu tafanejar quins espais anirem a visitar en la propera excursió.


Recordeu que algunes diferències entre ambdós espais poden ser:

-les colònies industrials s'ubicaven prop dels rius per tal d'utilitzar l'energia hidràulica i estaven generalment allunyades de les ciutats per poder mantenir els treballadors més controlats per part de l'amo.



-els vapors, anteriors en el temps, s'ubicaven en zones urbanes i utilitzaven la força del vapor com a font d'energia. Els obrers, al viure en entorns urbans, estaven més organitzats i polititzats i podien discutir més sovint les decisions dels patrons, d'aquí que hi hagués més conflictivitat.


Link de la Colònia Sedó

Link del Vapor Aymerich de Terrassa




Comments:
El museu de Terrassa em va agradar bastant ja que no t'imagines com funcionen les maquines fins que les tens davant. aquest es un tema interesant i em facina com la gent d'aquella epoca tot i tenin accidents laborals continuaments s'atrevia a seguir treballant.
 
Ostres! Gràcies ara ho miro.
 
Gracies per penjar els links. Pobra gent com vivien... Nomes vivien per traballar. Sort que ara aqui ja no es treballa d'aquesta manera

Mercè Ollé 4tC
 
OK. esta bé això d'anar a un museu amb una mica d'informació prèbia, gràcies pels links ara m'ho miro.
 
Trobo bé saber que veurem a l'excursió avans d'anar-hi. gràcies pels links.
 
Laia Just 4tB
Trobo bé saber que veurem a l'excursió avans d'anar-hi. gràcies pels links.
 
Els links que has penjat semblen molt interessants, ara els miraré. I també he donat un cop d'ull a la informació dels vapors, les colònies... i trobo que està molt bé saber una mica el que veurem a la excursió al museu de Terrassa.
Verònica Barón 4t B
 
Ja he vist el links i crec que es interessant anar a veure el museu amb una mica d'informació prèvia sobre el que i trobarem
 
dix pensava k no sortien i ara hi ha 3 comentaris meus ¬¬
 
Gerard, està molbé això dels links :)
men vaig a xaferdeja més.
 
http://www.youtube.com/watch?v=SFPCWaAQyR4&feature=related

aixo es lo k veritablament va passar a França jaja amb Lluis XV
 
He entrat a la web del museu de Terrassa, ja tinc ganes d'anar-hi!

Clàudia Abela 4t C
 
m'he passat!xD
mIhAiL 4rtB
 
Això , Mercè, de que ja no es viu per treballar... Diria que encara en podries trobar una gran quantitat d'exemples avui en dia, no cal recular en el temps.

Suposo que la visita al museu causa més bona impressió que el "meravellós" taller de física que haurem de fer després, oi?
 
Ara em miro els links. Ja tinc ganes d'anar a Tarrassa.
 
Eii Gerard!
ja he entrat al blog. Ara mirare els links

Alba Cortés 4rt-C
 
Gerard, em vaig anant passan, perque no vull torna a penjar socials per falta de positius :)

ale, molt interessan.
 
Me passat per mirar les fotos i per veure on anirem el dimarts.

Raquel Morales Blasco 4tC
 
Uri, aixo que dius que encara avui en dia podem trobar molts exemples d'aixó de viure per treballar es veritat, pero aquí, a la nostra societat, ja no és el mes normal, a aixó em referia
 
avui a terrassa m'ho he pasat bastant bé.
anirem a reus?¿
isabel mª andres
 
Encara que no vaig poder anar a l'excurció, amb tot aixo me n'he enterat força de tot!
Gràcies.
Mireia Massana Cogul 4tC
 
Hello I'd love to congratulate you for such a great quality site!
thought this is a nice way to make my first post!

Sincerely,
Sage Brand
if you're ever bored check out my site!
[url=http://www.partyopedia.com/articles/blues-clues-party-supplies.html]blues clues Party Supplies[/url].
 
L'excurció va estar bastant interesant tot i que va estar pasada per aigua!!

Sònia Chernichero Mateu 4tc
 
Publica un comentari a l'entrada



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?